آموزش زبان انگلیسی | انگلیشدان

یادگیری لغات انگلیسی و بهترین روش‌های آن

جمعه, ۶ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۱۳ ب.ظ

یکی از بهترین روش ها برای به خاطر سپردن کلمات انگلیسی ، یادگیری آنها با استفاده از تکنیک های ریشه یابی است. بسیاری از کلمات انگلیسی ریشه های رومی یا یونانی دارند و این کلمات انگلیسی شبیه به کلمات در زبان های دیگر هستند و می توانند به قطعات کوچکتر تقسیم شوند.

اگر  ریشه های مختلفی را یاد بگیرید و به انواع مختلف پیشوندها و پسوندها عادت کنید ، می توانید معنای بیشتری از کلمات انگلیسی را از آنچه می بینید یا می شنوید ، استخراج کنید. این خود میتواند بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی در باشد.


یادگیری کلمات انگلیسی با استفاده از تکنیک های ریشه یابی نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند بلکه به شما امکان می دهد سرعت یادگیری واژگان انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

 

یادگیری واژگان انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر و بسیار مهم در یادگیری زبان است. یادگیری یک کلمه جدید چیزی فراتر از معنای آن کلمه است. برای یادگیری واقعی کلمات انگلیسی جدید ، باید بتوانید آنها را درک کنید و هنگام صحبت و نوشتن به درستی از آنها استفاده کنید. وقتی کلمات انگلیسی مهم یا مورد علاقه شما در زندگی روزمره باشند ، آن راسریع تر یاد خواهید گرفت. یک روش خوب برای یادگیری واژگان انگلیسی دیدن و شنیدن بسیاری از کلمات تکرار شده در موضوعات جالب است، مانند آن چیزی که در داستان ها وجود دارد.

 

 

یکی از بهترین روش های یادگیری لغات این است که آن ها را به صورت موضوعی ودسته بندی شده یاد بگیریم. به عبارت دیگر چندین لغت مختلف که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند را در کنار هم یاد بگیریم تا بتوانیم برای مدت بیشتری ان ها را به خاطر داشته باشم.

 

 

تمرینات تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی بسیار مهم است

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که یک لغت انگلیسی را یاد گرفته اید اما اگر آن را در یک لیسنینگی یا فیلمی بشنوید متوجه نمی شوید. این موضوع دو عامل دارد: یک اینکه به هنگام یادگیری لغات تلفظ صحیح آن ها را یاد نمیگیرید.  دومین عامل هم ضعیف بودن مهارت شنیداری شماست.

 

سبک های مختلف یادگیری را تجربه کنید


همه ما سبک های یادگیری مختلف و روش های مختلف به خاطر سپردن چیزها داریم. افرادی هستند که فقط برای یادگیری گوش می دهند. دیگران نیاز به خواندن و دیدن کلمات دارند ، در حالی که گروهی دیگر برای یادآوری آنها باید کلمات را بنویسند. نمی توان گفت که کدام یک از این سبک ها بهترین است. این موضوع کاملا فردی است و بستگی به خودتان دارد.

در مقاله یادگیری گرامر زبان انگلیسی انگلیشدان این موضوع به طور مفصل و جامع مورد بررسی قرار گرفت.

 

در بحث یادگیری لغات از روش های ریشه یابی غافل نشوید!

در بحث یادگیری کلمات انگلیسی با استفاده از تکنیک های مسیریابی ، خوب است که انواع مختلفی از پیشوندها و پسوندها را بدانید ، جدا از این که می توانید معنی اصلی ریشه کلمات مختلف را بیاموزید.

پیشوند انگلیسی یک حرف یا مجموعه ای از حروف است که در ابتدای کلمه نوشته می شود و معنی اصلی کلمه را تغییر می دهد.
با این وجود ، پسوند انگلیسی به انتهای کلمه اضافه می شود و در اصل یک یا چند حرف است که موقعیت دستوری کلمه را تعیین می کند. به عنوان مثال ، نشان می دهد که این کلمه یک اسم ، فعل یا قید است.

 

از کلمات واژگان در مکالمه و نوشتن استفاده کنید


اگرچه روش های فوق در به خاطر سپردن کلمات انگلیسی بسیار مفید هستند ، اما شما هرگز کلماتی را که یاد می گیرید حفظ نمی کنید مگر اینکه از آنها در مکالمه و نوشتن استفاده کنید. به طور خلاصه ، متن مهم است! ینی یادگیری لغات از طریق نوشتن و مکالمه!

 

مزایا


خواهید آموخت که از کلماتی را که خوانده اید استفاده کنید و تلفظ کنید. اگرچه هنگام یادگیری همیشه باید کلمات را با صدای بلند تلفظ کنید ، استفاده از آنها در مکالمه (به ویژه با انگلیسی زبانان بومی) تا حدی بهترین راه برای اطمینان از تلفظ و استفاده صحیح آنهاست.


با استفاده کردن کلمات در جملات ، کلمات را بهتر به یاد می آورید ، بنابراین همیشه به دنبال فرصت هایی برای استفاده از کلماتی که در مکالمه و نوشتن می آموزید باشید.
می توانید هنگام صحبت یا نوشتن با انگلیسی زبانان بومی بازخورد بگیرید. اگر مطمئن نیستید که از یک کلمه به درستی استفاده می کنید ، می توانید از دیگران بخواهید در مورد نحوه استفاده از برخی کلمات در زبان انگلیسی نظر دهند یا توضیح دهند.
 

معایب


یافتن افراد برای صحبت کردن به زبان انگلیسی همیشه آسان نیست به خصوص اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید. دراین حالت بهترین راه این است که محیط اطراف خود را تا می توانید به زبان انگلیسی آغشته کنید و حتی با خودتان بلند بلند انگلیسی صحبت کنید.

تماشا کردن فیلم و سریال و هم چنین گوش دادن به پادکست های انگلیسی به شما در این موضوع کمک خواهد کرد.


استفاده از کلمات جدید با دیگران می تواند دلهره آور باشد. هنگام صحبت به زبان دیگر ، ما برای جلوگیری از هرگونه اشتباه آشکار ، فقط به استفاده از کلماتی که می دانیم اعتماد می کنیم. متأسفانه ، این ترس در نهایت می تواند مانع توانایی شما در یادگیری کلمات جدید و استفاده از آنها با اطمینان شود.

 

منبع:‌ انگلیشدان englishdon.ir و prepscholar.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۰۶
محسن کشاورزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی