آموزش زبان انگلیسی | انگلیشدان

نکته هایی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ق.ظ

در این مقاله از وبسایت آموزش زبان انگلیسی انگلیشدان قصد داریم راه هایی را برای تقویت مکالمه زبان انگلسی بررسی کنیم. تا نانتها این مقاله رو مطالعه نمایید

 

یک شریک مکالمه پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند


اول از همه ، یافتن افرادی زبان مادذی شان زبان انگلیسی باشد بسیار مهم است و یمکار یکی از موثرترین و مهم ترین تمرین هاست. دانشجویانی که نزدیک به بسیاری از انگلیسی زبانان زندگی می کنند می توانند فرصت های غیررسمی را برای گپ زدن با همسایگان و تجار محلی پیدا کنند. عضویت در یک باشگاه می تواند راهی عالی برای ملاقات غیررسمی با افراد باشد.

 اما اگر با افرادی که زبان مادری شن زبان انگلیسی است ارتباطی ندارید باید ارتباط خود را با کسانی بیشتر کنید که به این زبان مسلط باشند مثلا معلم خصوصی زبان مسلط به مکالمه روان شما را در اینزمینه به خوبی راهنمایی می کند.گزینه دیگر ثبت نام در کلاس های آنلاین است که دوره های انگلیسی مانند دوره آمادگی آیلتس را ارائه می دهند. بسیاری از دانش آموزان معلمان را از طریق ابزاری مانند Skype یا Google Hangouts به صورت آنلاین پیدا می کنند و با آنها ملاقات می کنند.

 

در ادامه میخواهیم یک راه بسیار مهم را در تقویت اپیکینگ با شما در میان میگذاریم و انهم خواندن با صدای بلند و البته ضبط صدا می‌باشد

 

با صدای بلند بخوانید


بلند خواندن یک روش عالی برای تمرین صحبت است ، در حالی که به  هیچ شریک مکالمه ای در دسترس شما نیست. بلند خواندن به شما این فرصت را می دهد تا بدون نگرانی در مورد تلفظ کلمات ، روی تلفظ و پیام تمرکز کنید. حتماً با آنچه می فهمید تمرین کنید. فواید بسیاری این تمکرین دارد که اثر مستقیمی نه تنها بر روی مهارت اسپیکینگ شما می گذارد بلکه لیسنینگ شما را بهبود بخشیده و به شدت هم تلفظ های صحیح تری بعد از انجام دادن این تمرین خواهید داشت.

 

اطمینان حاصل کنید که خوب صحبت می کنید


هنگام تمرین با یک زبان مادری ، سعی کنید تعادل بین گوش دادن و صحبت را حفظ کنید. بهتر است سوالات خود را از قبل آماده کنید تا مکالمه دوطرفه و موفقی داتشه باشید که بتواند انتقال مفهوم و منظور شما را به درستی انجام دهد.به عبارت دیگر قبل از اینکه در موقعیتی قرار بگیرید سعی کنید خودتان را برای آن موقعیت آماده کنید.

از قبل تمرین کردن و خود را در موقعیت های مختلف قرار دادن به شما اعتماد به نفس بیشتری به هنگام مکالمه به زبان انگلیسی خواهد داد.

 

مرتبط بخوانید: کلاس های خصوصی زبان انگلیسی چه شرایطی دارند؟!

 

مورد بعدی یکی از روش های بسیار موثر است که همان استفاده از موسیقی و فیلم و سریال برای تقویت زبان به خصوص مکالمه است به خصوص اگر تکنیک هایی چون shadowing و... استفاده کنید. نگران نباشید و قرار نیست همه چیز هایی را که میینید و میشنوید متوجه شوید

با موسیقی و فیلم تمرین کنید

به اهنگ های انگلیسی گوش دهید و همراه با خواننده بخوانید. این کار علاوه بر جذاب بودن به شدت شما را با تلفظ صحیح کلمات و کاربرد صحیح آن ها در جمله آشنا می کند. موسیقی یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری تلفظ صدا است. گوش دادن و خواندن آهنگ همچنین به شما کمک می کند کلمات و عبارات را به خاطر بسپارید . با تظاهر به خواننده بودن ، شما در حال یادگیری زبان انگلیسی کاربردی و واقعی هستید. یک آهنگ عالی برای زبان آموزان آهنگ Hello  ساخته Adele  است زیرا زبان را برای توصیف صحنه ها و فعالیت های روزمره ساده  از زبان انگلیسی آسان  استفاده می کند. ویدئو برای یادگیری زبان انگلیسی گزینه بسیار خوبی است. تماشای فیلم ، کلمات ، عبارات ، دستور زبان ، تلفظ و گوش دادن را یاد خواهید گرفت. هنگام انجام این کار حتی می توانید ار زیر نویس ها هم کمک بگیرید البته اگر در سطوح مبتدی قرار دارید.

 

تمرین گفتاری خود را ضبط کنید


حتی ضبظ صدای خودتان به هنگام مکالمه انگلیسی بسیار موثر خواهد بود. می توانید تلفظ خود را از این طریق ارزیابی کنید و متوجه کلماتی شوید که باید در آن پیشرفت کنید. همچنین می توانید محتوای مکالمه را مرور کنید ، کلمات جدید را جایگزین کلماتی که استفاده کرده اید بکنید و موضوع دیگری را برای دفعه بعدی آماده کنید.

 

مرتبط بخوانید: نحوه یادگیری سریع را از آموزشگاه انلاین زبان انگلیسی انگلیشدان از دست ندهید!

 

اطراف خود را با انگلیسی پر کنید


راه دیگر برای بهبود مهارت های انگلیسی این است که تا آنجا که ممکن است خود را در انگلیسی غرق کنید. در صورت لزوم فیلم یا تلویزیون را به انگلیسی با عناوین اصلی تماشا کنید و برنامه های بیشتری از این دست را تماشا کنید. احتمالا شما هم می دانید و یا تجربه کرده اید که در ارتباط بودن با زبان به پیشرفت در مکالمه زبان به شما کمک می کند. گوش دادن به شما کمک می کند تا با ملودی ها و آهنگ های انگلیسی آشنا شوید. پس از آشنا شدن صداها ، سعی کنید آنها را تکرار کنید.

 

امیدواریم با رعایت همین نکات ساده تغییر بزرگی را در توان مکالمه انگلیسی خود ایجاد نموده و مکالمه روان را تجربه نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی