آموزش زبان انگلیسی | انگلیشدان

ایا یادگیری زبان در خواب میسر است؟!

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۲۱ ق.ظ

یادگیری زبان انگلیسی در خواب وجود دارد؟

 مغز چیز عجیبی است و بسیاری از اسرار آن نا شناخته باقی مانده است اما با وجود صدها سال مطالعه  نمی توان به طور قطعی در مورد یادگیری زبان در خواب صحبت کرد.

اگر می خواهید زبان جدید را سریع یاد بگیرید  می تواند به هنگلم خواب هم به پادکست های زبان انگلیسی گوش دهید و روند یادگیری زبان انگلیسی خود را سریع تر کنید. طبق تحقیقات بسیاری این عمل مفید خواهد بود.

فرضیه یادگیری خواب به شدت به منابع صوتی مانند برنامه های یادگیری زبان صوتی و دوره های زبان صوتی متکی است. از این گذشته ، مطمئناً نمی توانید در خواب بخوانید و بنویسید ، و اگر هنگام خواب صحبت کردن به یک زبان خارجی را تمرین کنید احتمالا بقیه افراد را هم بیدار می کنید و همه از دست شما شاکی خواهند شد.

اما سوال این است که آیا واقعا می توانید زبان را در خواب یاد بگیرید؟ ما این سوال را عمیق تر بررسی خواهیم کرد ، مزایای تلاش برای یادگیری خواب را در نظر خواهیم گرفت و برخی از منابع یادگیری خواب را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

جنجال بر سر یادگیری زبان در خواب


ایده یادگیری خواب به خصوص برای افرادی که مشغله ی زیادی دارند و در بیداری نمی توانند وقت زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی بگذارند بسیار جذاب به نظر می رسد.

امروز اما ایده یادگیری خواب بحث برانگیزتر است. یادگیری کامل زبان در خواب غالباً موضوع نادرستی است زیرا شواهد کافی برای اثبات تأثیر آن وجود ندارد. در حالی که خواب به وضوح به یادگیری مربوط است. افرادی نیز معتقد هستند که مغز به هنگام خواب استراحت می کند و چطور ممکن است به هنگام استراحت مطلب جدیدی را یاد بگیرد.

یک مطالعه انجام شده در سال های اخیرنشان می دهد که خواب برای تقویت حافظه مهم است و بنابراین برای یادگیری زبان مفید است. یک تحقیق دیگری حاکی از آن است که رابطه بین یادگیری موثر زبان و کیفیت خواب را نشان داد. نیازی به گفتن نیست که اگر در حال یادگیری زبان هستید یا از نظر ذهنی کاری طاقت فرسا انجام می دهید ، خواب با کیفیتی نخواهید داشت.

 

 

شاید بهترین شواهدی که اخیراً نشان داده است که می توانید با گوش دادن به خواب مهارت های زبانی خود را بهبود ببخشید ، ناشی از یک مطالعه ای است که در آن از دانش آموزان خواسته شده است که کلمات جدید به زبان خارجی را گوش دهند. سپس نیمی از گروه هنگام پخش کلمات به خواب رفتند. نیمه دیگر از خواب بیدار شد و به کلمات گوش داد. گروه خواب آلود بیشتر کلمات کلمات را به خاطر می آوردند. تعیین اینکه آیا این نتایج نشان دهنده یادگیری واقعی در خواب  است باید به دقت بررسی شود، اما قطعاً این مطالعه نتیجه جالبی داشته که باید ان را در نظر گرفت.

 

چرا شما در هنگام خواب سعی در یادگیری یک زبان دارید؟


همان طور که پیش تر ذکر کردیم کمبود وقت به هنگام بیداری عامل اصلی تلاش برای یادگیری در خواب است.

علاوه بر این ، یادگیری خواب می تواند حفظ واژگان را بهبود بخشد. در حالی که این که هیچ مطلب علمی برای یادگیری یک مطلب جدید در خواب وجو ندارد و فقط تا جایی که تحقیقات نشان می دهد می توان به مرور مطالبی پرداخت که به هنگام بیداری آن ها را فرا گرفته ایم.

 

حالا میخواهیم به معرفی چند تا از بهترین منابع برای اموزش زبان در خواب اشاره کنیم. منابع زیر همگی اموزش زبان رایگان است.

 

Sleep Learning

Sleep Learning یک کانال YouTube است که مختص یادگیری زبان در خواب می باشد.

به شما پیشنهاد می کنم حنما از منابع این کانال استفاده کنید و ببنید که آیا شما هم می توانید از این طریق یادگیری زبان خود را بهبود بخشید یا خیر؟

در هر ویدیوی زبانی ، عبارتی به انگلیسی صحبت گفته می شود و سپس سه بار به زبان مقصد ترجمه آن تکرار می شود.

 

آموزش آنلاین زبان انگلیشدان englishdon

انگلیشدان یکی از موفق ترین وبسایت های اموزش زبان فارسی است که در ان میتوانید مقالات و مطالب مفیدی برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب و اموزش زبان رایگان بیابید.

مقاله آموزش زبان انگلیسی در خواب انگلیشدان با دقت بسیاری نگارش شده و راهنمای بسیار خوبی در مسیر یادگیری زبان برای زبان اموزان است.

همچنین برای مطالعه مقاله یادگیری رایگان زبان هم میتوانید اینجا کلیک کنید.

این وبسایت هم اکنون در زمینه اموزش زبان خصوصی انلاین و حضوری و با نظارت استاد محسن کشاورزی مشغول به فعالیت است.

 

 

البته باید دقت داشته باشید که اموزش زبان در خواب برای یادگیری موضوعات پیچیده تر گرامر انگلیسی مانند زمان حال کامل انهم برای بار اول به هیچ عنوان نمیتواند موثر واقع گردد. برای یادگیری این گرامر نیر میتوانید به مقاله جامع و بسیار کاربردی آموزش زمان حال کامل انگلیشدان مراجعه نمایید.

 

منبع: وبسایت آموزش زبان FLU

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی