آموزش زبان انگلیسی | انگلیشدان

اهمیت و نحوه صحیح تقویت تلفظ انگلیسی

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲ ق.ظ

وقتی نوبت به یادگیری زبان انگلیسی می رسد ، بیشتر دانش آموزان به دنبال راه هایی برای افزایش لغات خود هستند ، اما امروز می خواهیم به شما بگوییم که فقط کلمات یادگیری لغات اهمیت ندارد بلکه نحوه و مکان استفاد این کلمات  و چگونه ادا کردن آن ها مهم است.

 

وقتی صحبت از انگلیسی زبان و مهارت انگلیسی می شود ، باید توجه ویژه ای به لهجه و تلفظ انگلیسی داشته باشیم. این بدان دلیل است که بسیاری از دانش آموزان لغات صحیح را می دانند و می دانند چه چیزی را به کار ببرند ، اما به دلیل اینکه تلفظ و تلفظ صحیح کلمه را نمی دانند یا در گفتار خود از آن استفاده نمی کنند ، و یا اگر هم استفاده کنند  می توانند اثرات مخربی بر شنونده بگذارند و حتی باعث سردرگمی می شوند.

با این مقاله از انگلیشدان تا انتها همراه باشید.

 

برای بهتر کردن تلفظ خود در زبان انگلیسی گوش بدهید و تا میتوانید بخوانید!

هیچ راهی برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی و رسیدن به سطح بالاتر انگلیسی وجود ندارد ، مگر از طریق تکرار و تمرین.

مسئله افزایش تلفظ انگلیسی از این مبحث جدا نیست. وقتی برای اولین بار تلفظ صحیح یک کلمه را یاد گرفتید ، باید چندین بار آن را همزمان تکرار کنید ، اما آیا این کافی است؟ باید بدانید که نیازی به اتلاف وقت در یادگیری تلفظ و تقویت تلفظ انگلیسی نیست.

وقت آن است که خودتان بخوانید!

به عبارت دیگر متن شعرهای یک مجله ، یک قطعه کتاب یا حتی آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. این نیز بسیار موثر است.

 

یادتان باشد که تمرینات لیسنینگ به تنهایی کفایت نمی‌کند!

گوش دادن به پادکست های مختلف ، منابع زبان اصلی ، تماشای فیلم های خبری مورد علاقه انگلیسی و موارد دیگر یکی از اصلی ترین راه ها برای بهبود تلفظ انگلیسی شماست.

 

 

همچنین می توانید از پادکست های متن دار استفاده کنید. به این ترتیب می توانید یکبار به فایل صوتی گوش دهید و سپس متن را بخوانید. در حقیقت ، با این کار مهارت شنیداری خود را ارتقا می دهید و همچنین به بهبود تلفظ انگلیسی خود کمک می کنید.

 گوش دادن به موسیقی و استفاده از شعرهای آن نیز یکی از بهترین راه ها برای بهبود تلفظ انگلیسی شماست. می توانید ابتدا بارها موسیقی گوش دهید و سپس خود خواننده شوید. و متن آهنگهای مورد علاقه خود را بخوانید.

حتما این کار را انچام دهید پ از نتایج آن شگفت زده شوید.

 

در تقویت تلفظ انگلیسی، از مهم ترین موضوعات استرس لغات است!

حتی اگر در زبان انگلیسی تازه کار باشید ، ممکن است دریابید که در زبان انگلیسی بخشی از یک کلمه محکم تر تلفظ می شود و این همان استرس لغات است. به عبارت دیگر بخشی از کلمه است که با قدرت و شدت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها ادا می شود.

برای تقویت تلفظ انگلیسی ، علاوه بر تلفظ صحیح ، باید سعی کنیم از همان ابتدا استرس کلمات را بدانیم . گاهی اوقات اهمیت استرس در لغات انچنان بالاست که موجب تغییر معنا در یک کلمه می شود.

بله ، توجه داشته باشید که این فقط بهبود صدا و بهبود آن نیست. در عوض ، بعضی اوقات کلماتی را می بینیم که معنای مشابهی دارند. در حالی که تلفظ آنها با یکدیگر متفاوت است.

این کلمه را به عنوان مثال در نظر بگیرید: present اگر استرس مربوط به قسمت اول کلمه باشد ، به معنای نام هدیه است. در حالی که همان کلمه ، اگرقسمت دوم محکم تر تلفظ شود دیگر یک اسم نیست یک فعل به معنای ارایه دادن خواهد بود.

 

منبع:‌ انگلیشدان

www.englishdon.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی